Thoughts .. ♥ #2 pinnsmala modeller hit o dit

Seriöst? Är det bara jag som har lagt märke till alla dessa smala modeller överallt i alla tidningar?

De skriver tillexempel att man ska vara nöjd med den kroppen man har och att man inte ska jämföra sig med andra hit och dit. Men hur svårt är det inte att bara stirra på de modellerna som är pinnsmala!



Det går inte att INTE jämföra sig med de! Kan de inte åtminstonde börja med lite olika sorters modeller, plus modeller tillexempel? De är ju inte pinnsmala direkt, men ändå utbildade till modell och vet åvad de sysslar med? eller?

Här är ett exempel på när jag blir irriterad över något sånt här ..

"Sommaren är snart här, jag ser fram emot att se de nya bikinisarna i tidningarna. Jag köper en tidning som verkar tjejig och bra. Jag bläddrar fram till sidan med bikinisarna, och vad ser jag?! JO, modeller som är pinnsmala!"

Asså, jag säger verkligen inte att det är fel med att vara pinnsmal! För det är så sjuuukt snyggt på vissa, men samtidigt så tycker inte jag att det är något fel på att ha kurvor, vi är ju faktiskt tjejer, och tjejer ska ha lite kurvor!


Jag tycker bara att det är lite konstigt att de säger att man ska vara nöjd med den kroppen man har, sen så använder de bara pinnsmala modeller i tidningarna.

Samtidigt så vet jag att tjejer i tonåren har jätte problem med deras självförtroende osv.

Men lär dig gilla dig själv! Du är vacker som du är, och alla är unika och vackra på sitt sätt!
Sen är ju alla inte helt nöjda med sig själva, men ingen kan vara perfekt. Däremot kan man vara nära perfekt, och det är du!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0